Gāzes iekārtas automašīnās aizvien biežāk ierīko arī juridiskās personas
![](http://img.pilseta24.lv/media/816x610/pilseta24-news-archive/1245/1245932.jpg)
"Vairāki uzņēmumi, kā piemēram "IZZI televīzija", "Pica Lulū" un citi, ir pārgājuši vai arī plāno pāriet - aprīkot savus spēkratus ar autogāzes iekārtām, jo apzinās, ka var ietaupīt un maksāt divreiz mazāk. Turklāt tas ir arī vides jautājums. Auto, kuri ir aprīkoti ar autogāzes iekārtu, ir daudz draudzīgāki apkārtējai videi, jo tiek samazināts izplūdes gāzu toksiskums," skaidro uzņēmuma vadītājs.
Lielu interesi izrādot arī ceļu būves un loģistikas uzņēmumi, jo tagad arī dīzeļdzinējus ir iespējams aprīkot ar gāzes iekārtām. Aprēķini liecina, ka, braucot starpvalstu reisos, ekonomija uz katriem 1000 kilometriem ir no 70 latiem līdz 100 latiem. Patlaban tā gan vēl esot salīdzinoši jauna tehnoloģija, bet gāzes izmantošanai autopārvadājumu nozarē esot nākotne.
Lai gan ekonomija šādos gadījumos esot mazāka - naudas izteiksmē tā ir aptuveni 20%, jo vienlaicīgi tiek patērēta gan dīzeļdegviela, gan gāze. Tā ir kanādiešu tehnoloģija, kas pakāpeniski ienāk arī Eiropā. "Latvijā viena no pirmajām šo tehnoloģiju uzstādīja "Eko osta". Arī ārpus Rīgas tādas automašīnas ir, piemēram, Daugavpilī. Ir vajadzīgs laiks, lai saprastu, kāda tieši Latvijas apstākļos ir ekonomija, kura ir atkarīga arī no gāzes sastāva, kas Kanādā ir nedaudz atšķirīgs. Pat Mažeiķu un Krievijas gāzei ir atšķirīgas īpatnības," skaidro Laškovs.
"Eko gāze" dibināta 1996.gadā 19.septembrī. Uzņēmumam kopumā ir deviņas autogāzes uzpildes stacijas, no kurām trīs ir pašapkalpošanās moduļi.
2012.gadā sašķidrinātās gāzes tirgotājs SIA "Eko gāze" sāka veidot pirmās pārvietojamās – moduļa tipa - autogāzes uzpildes stacijas.
2012.gadā SIA "Eko gāze" apgrozījums bija ap 2,4 miljoni latu un tā realizējusi ap 5,7 miljonus litru autogāzes.
SIA "Eko gāze" īpašnieki ir Laškovs, kuram pieder 50% kapitāldaļu, un Artūrs Irbe, kuram pieder otra puse kapitāldaļu.