Kas bojā auto akumulatoru jeb kāpēc mašīna atkal "nelec"?

Kārtējais steidzīgais darba dienas rīts, taču automobilis atkal nav spējīgs izkustēties ne no vietas? Šī problēma, gaisa temperatūras stabiņam stabili slīdot uz leju, kļūst arvien aktuālāka, taču pie tās ne vienmēr ir vainojams tikai un vienīgi bargā sala faktors. Kas īsti bojā auto akumulatoru un kā izvairīties no situācijas, kad automašīna atkal "nelec"? Ieskaties portāla Polisubanka.lv apkopotajos iemeslos un novērs pēkšņas un negaidītas akumulatora darbības krīzes.

Nolietojies vai daļēji izlādējies akumulators
Visbiežākais no iemesliem, kādēļ automašīnas akumulatora darbība tiek pārtraukta, ir nolietojies vai daļēji izlādējies akumulators. Par automobiļa akumulatora nolietojamības pakāpi parasti liecina tādi auto niķi kā elektroniskās sistēmas traucējumi, nepatīkama smaka no spēkrata motora nodalījuma un brīdinājuma signālu parādīšanās auto panelī. Ir būtiski atcerēties, ka vidējais akumulatora kalpošanas mūžs ir mērāms no 4 līdz 5 gadiem, tāpēc nevajadzētu likt lielas cerības uz jau nokalpojuša akumulatora atdzīvināšanas mēģinājumiem – labāk iegādāties jaunu!

Arī daļēji izlādējies akumulators vairs nespēj tikt galā ar pilvērtīgu elektriskās strāvas pārvadīšanu, kas itin bieži rezultējas ar neiedarbināmu transportlīdzekli. Lai izslēgtu šo problēmu, jāatceras, ka akumulatoru būtu ieteicams pilnībā uzlādēt reizi gadā, taču, ja ar automobili sanāk pārvietoties salīdzinoši reti, uzlāde būs jāveic biežāk.

Nepiemēroti braukšanas paradumi
Vai zināji, ka arī tavi braukšanas paradumi var negatīvi ietekmēt akumulatora darbību? Ikvienam aizrautīgam autovadītājam būtu īpaši jāpiedomā pie akumulatoram uzliktās slodzes. Piemēram, ja stāvi sastrēgumā, izslēdz logu tīrītājus, sēdekļu apsildi, radio un citus papildu strāvas tērētājus, lai lieki nepārslogotu akumulatora darbību. 

Sastrēgumu laiks ir viens no lielākajiem pārbaudījumiem tava spēkrata akumulatoram, jo mazajiem motora apgriezieniem summējoties ar vairākiem strāvas patērētājiem vienlaikus, rodas akumulatora pārslodze, kas būtībā nozīmē akumulatora pāragru iztukšošanos. 

Auto piespiedu dīkstāve
Nākamais faktors, par kuru itin bieži piemirst lielākā daļa autovadītāju, ir fakts, ka piespiedu dīkstāvē esošs automobilis var rezultēties ar negaidītiem akumulatora bojājumiem un tā kalpošanas mūža samazināšanos. Proti, ilgstoši stāvot uz vietas, automašīnas akumulators pakāpeniski izlādējas pats.

Ja neesi iecerējis lietot savu personīgo auto ilgākā laika posmā, būtu silti ieteicams sarunāt kādu, kurš tavu auto būs spējīgs izvest tā dēvētajā piespiedu pastaigā. Atceries, automašīnas elementi ir radīti kustībai, tāpēc atrašanās ilgstošā dīkstāvē atstās negatīvu iespaidu ne tikai uz automobiļa akumulatoru, bet arī uz citām spēkrata tehniskajām daļām.

Kas attiecas uz auto izvešanu piespiedu braucienā, der zināt, ka arī īsi pābraucieni nedos automašīnas akumulatoram vēlamo efektu, un ar laiku akumulators tikai zaudēs savu veiktspēju. Eksperti iesaka laiku pa laikam doties vismaz 50 kilometru garā izbraucienā, lai nodrošinātu optimālu akumulatora aktivitāti.

Pārmērīgi ilga startera darbināšana
Pie augstāk uzskaitītajiem auto akumulatora darbības traucēkļiem noteikti jāpiemin arī pārmērīgi ilgs startera darbināšanas faktors. Šo problēmu visbiežāk izraisa nevis pats akumulators, bet gan vispārējais automašīnas motora stāvoklis, proti, pārāk zema motora kompresijas pakāpe un slikts aizdedzes sistēmas tehniskais stāvoklis. Arī sezonai neatbilstošas degvielas izmantošana var veicināt šīs problēmas rašanos.

Apdrošini un brauc droši
Visus augstāk uzskaitītos sekmīgas akumulatora darbības traucēkļus būtu vēlams uztvert preventīvi, proti, pastāvīgi piekopjot pareizus pārvietošanās un auto uzglabāšanas paradumus. Ievēro, ka arī tava Octa polise ir nozīmīga drošas braukšanas sastāvdaļa neparedzamajos ziemas mēnešos. Spied uz "Uzzināt vairāk" un saņem izdevīgāko Octa polises piedāvājumu, kā arī uzzini, kā veidojas Bonus Malus klase, un cik ļoti tā ietekmē tavas obligātās apdrošināšanas cenas zīmi.