"Latvijas pasta" attīstībā šogad investēs vairāk nekā četrus miljonus eiro

VAS "Latvijas pasts" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns piedalās preses konferencē, kurā informē par VAS "Latvijas pasts" pagājušā gada rezultātiem un šā gada plāniem.
VAS "Latvijas pasts" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns piedalās preses konferencē, kurā informē par VAS "Latvijas pasts" pagājušā gada rezultātiem un šā gada plāniem.

Rīga, 7.marts, LETA. VAS "Latvijas pasts" attīstībā šogad plānots investēt vairāk nekā četrus miljonus eiro, žurnālistiem trešdien atklāja "Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Viņš norādīja, ka šogad attīstības fokusā ir trīs galvenie virzieni - servisa modernizācija, e-komercijas un tranzīta kravu pieaugums.

Lielākie 2018.gada izaicinājumi saistīti gan ar servisa modernizāciju, kas saistīta ar vairāku pakalpojumu funkcionalitātes daļēju pārnešanu digitālajā vidē, gan arī ar turpmāko e-komercijas sūtījumu un tranzīta kravu pieaugumu, kas prasa arvien jaunus datu savietojamības, piegādes, šķirošanas un apkalpošanas risinājumus.

"2018.gadā aktīvi turpinām jau sāktos pakalpojumu uzlabošanas projektus un ieviešam arī pilnīgi jaunus risinājumus. Mūsu lielākie izaicinājumi saistās ar gadu desmitiem ilgušo tradicionālo pakalpojumu sniegšanas maiņu, daļu funkcionalitātes pārnesot digitālajā vidē. Jau patlaban vairākums pastnieku un kurjeru strādā ar mobilajām ierīcēm, izsniedzot klientiem reģistrētos sūtījumus un saņemot klientu parakstus e-vidē, kas ļauj tiešsaistes režīmā nekavējoties atspoguļot sūtījuma statusu. Otrajā ceturksnī šādi strādās pilnīgi visi pastnieki, un šis fakts mums sniedz plašas iespējas turpmākai pakalpojumu dažādošanai un uzlabošanai," uzsvēra Vilcāns.

Mobilos termināļus un mobilās viedierīces 2018.gadā sāks izmantot vairāk nekā 70 "Latvijas pasta" eksprespasta kurjeru un apmēram 1300 pastnieku.

Vērtējot pagājušo gadu, Vilcāns atzīmēja, ka būtiska ietekme uz apgrozījuma kāpumu pērn bija e-komercijas pakalpojumiem un tranzīta projekta realizācijai. Pērn par diviem miljoniem vienību jeb 33,3% salīdzinot ar 2016.gadu palielinājās "Latvijas pastā" apstrādāto pārrobežu sīkpaku apmērs no ārvalstu interneta veikaliem, savukārt "Latvijas pasta" eksprespasta piegādāto e-komercijas sūtījumu izsniegšana "Circle-K" degvielas uzpildes staciju tīklā pieauga par 38 000 vienību jeb 78% salīdzinājumā ar 2016.gadu.

Pagājušajā gadā "Latvijas pasts" iesaistījās e-komercijas sūtījumu tranzīta piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm, pamatā piegādājot Ķīnas internetveikala "AliExpress" tirdzniecības platformas "Alibaba" sūtījumus. Šogad turpinās tranzīta projekta aktīva realizācija, orientējoties gan uz jauniem sūtījumu galamērķiem, gan jaunu pakalpojumu piedāvāšanu klientiem, teica Vilcāns.

Aizvadītā gada nogalē "Latvijas pasts" sāka klientu informēšanu par vienkāršo pārrobežu sīkpaku saņemšanu pasta nodaļās mobilo īsziņu formātā, atsakoties no papīra formāta aicinājumiem gadījumos, kad klienti, iepērkoties ārvalstu interneta vietnēs, ir precīzi norādījuši savu mobilā tālruņa numuru. Trīs mēnešu laikā "Latvijas pasts" klientiem šādā veidā izsūtījis apmēram 700 000 īsziņu, un to skaits turpina augt.

Tāpat "Latvijas pasts" 2018.gadā ir sācis mobilās informēšanas mehānisma izstrādi arī attiecībā uz ierakstīto sūtījumu saņemšanu - tā kā ierakstīto sūtījumu piegāde ir precīzi regulēta normatīvajos aktos ar noteiktām prasībām tās nodrošināšanā, nododot tos saņēmējam tieši rokās, arī informēšanas risinājums būs atšķirīgs un tā izveide - sarežģītāka.

Pērn "Latvijas pasts" īstenoja daudzfunkcionālās klientu vadības plūsmas sistēmas "In-Out" ieviešanu 67 pasta nodaļās visā valstī, nodrošinot ne tikai pakalpojumu sniegšanas sakārtošanu uz vietas nodaļās, bet arī attālinātās pieteikšanās iespēju pasta pakalpojumiem no "Latvijas pasta" mobilās lietotnes. Šogad sistēmas ieviešana tiks turpināta, pievienojot tai vēl 20 nodaļu, tātad šādi aprīkotu pasta nodaļu kopējam skaitam sasniedzot jau 87 nodaļas, atzīmēja Vilcāns.

Tāpat pagājušajā gadā "Latvijas pasts" modernizēja arī "Pasta norēķinu sistēmas" funkcionalitāti, ieviešot gan mobilo īsziņu servisu klientu konta atlikuma fiksēšanai, gan arī atbilstoši mūsdienīgu norēķinu principiem paātrinot rēķinu apmaksas termiņu līdz, maksimums, vienai darbdienai.

Savukārt, veicinot "Latvijas pasta" konkurētspēju ilgtermiņā, uzņēmums sācis jaunu servisa virzienu attīstību, īstenojot nepieciešamās darbības kravu aģenta un muitas brokera statusa iegūšanai un pilnvērtīgai nodrošināšanai.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc operatīvajiem datiem, pieauga par 20,1% salīdzinājumā ar 2016.gadu, sasniedzot 75,283 miljonus eiro, bet kompānijas peļņa samazinājās 2,6 reizes - līdz 1,408 miljoniem eiro.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Uzņēmums pilnībā pieder valstij.