6 veidi, kā parūpēties par matrača ilgtspēju

Kvalitatīvs matracis nav lēts prieks – kad esat ieguldījis finanses matracī, jūs noteikti vēlaties būt drošs, ka tas sniegs ērtu miegu daudzu gadu garumā. Vidējais matrača mūžs ir aptuveni pieci līdz desmit gadi, dažos gadījumos pat vairāk, tomēr viss atkarīgs no rūpēm uz uzmanības, kas tiek veltīta matrača kopšanai. 

Zinot pareizos paņēmienus un faktorus, kā kopt matraci, jūs varēsiet saglabāt savu matraci ērtu un vizuāli pievilcīgu ne tikai 10, bet pat 15 un 20 gadus – lūk, 6 veidi, kā parūpēties par matrača ilgtspēju!

Pareizs matrača atbalsts
Iegādājoties jaunu matraci, ne vienmēr ir jāiegādājas pieskaņota gulta, taču ir ļoti svarīgi nodrošināt, lai matracim būtu pareizs atbalsts – tas palīdz saglabāt materiālu integritāti un novērst agrīnu nodilumu. Lai saprastu, kāds ir piemērotākais atbalsts jūsu matracim, apskatiet lietotāja rokasgrāmatu vai ražotāja mājaslapu. 

Atsperu matraci parasti izmanto tikai uz atsperu gultas, savukārt atmiņas putu matračiem nepieciešams stingrs un pamatīgs atbalsts. Ik pa laikam vajadzētu pārliecināties, vai gultai nav saplīsušas atsperes vai rāmis, kas varētu ietekmēt matrača formu.

Tīra gultas veļa
Nakts laikā uz gultas veļas nonāk sviedri, eļļas, mati un ādas šūnas. Daudzos gadījumos uz gultas veļas nonāk arī ēdiena drupačas un mājdzīvnieku spalvas. Gala rezultātā tas viss nokļūst arī matrača slāņos, vairojot baktērijas. Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, gultas veļu vajadzētu mazgāt katru nedēļu. Ja izmantojat matrača pārvalku, joprojām ir svarīgi, lai gultas veļa vienmēr būtu tīra, un ik pa laikam jāmazgā arī pats pārvalks. 

Regulāra matrača rotācija
Neatkarīgi no matrača materiāla vai izmēra to vajadzētu regulāri pagriezt, tādējādi veicinot vienmērīgāku nodilumu. To vajadzētu darīt aptuveni 2–3 reizes gadā, pagriežot matrača augšpusi uz leju, kā arī apgriežot to otrādi. Īpaši svarīgi tas ir matrača pirmajos mēnešos, kamēr tas tiek iesēdēts/iegulēts. 

Pareiza matrača pārvietošana
Dodoties ciemos vai, piemēram, nakšņojot teltī, daudzi izvēlas ņemt līdzi savu matraci. Tomēr – cik daudzi aizdomājas par to, vai matracis tiek pārvietots pareizi? Pārvietojot matraci, apsedziet to, lai izvairītos no bojājumiem – lielākajai daļai matraču komplektā nāk pārvietošanas soma/maiss. 

Ja matracis ir ļoti liels un biezs un to nevar salocīt, vislabāk to turēt stāvus uz sāniem, lai tas nedeformētos, savukārt, ja matraci iespējams salocīt, vislabāk to sarullēt un nostiprināt ar saitēm. 

Matrača vēdināšana
Vismaz reizi mēnesī matraci vajadzētu izvēdināt. Kad ir saulaina un sausa diena, noņemiet gultas veļu, atveriet logu, radot caurvēju, un ļaujiet matracim vairākas stundas vēdināties. Tomēr sākumā pārliecinieties, ka matracis neatrodas tiešos saules staros – tas var veicināt materiāla balēšanu un iršanu.

Pareiza matrača apkope
Vienmēr ievērojiet ražotāja sniegtos matrača apkopes ieteikumus! Neatkarīgi no matrača materiāla vai izmēra tas ir regulāri jātīra, lai parūpētos par tīru miega vidi un matrača kvalitāti. 

Lai gan dažādu matraču kopšanas prasības var nedaudz atšķirties, pamata kopšana visiem matračiem ir vienāda. Traipus no matrača pavisam vienkārši var noņemt, izmantojot ziepjūdeni un mīkstu drāniņu, taču vienmēr atcerieties pirms miega matraci kārtīgi izžāvēt (vislabāk ļaut tam izžūt dabiski)! Vismaz reizi trīs mēnešos matraci vajadzētu izsūkt ar putekļu sūcēju un reizi gadā piesaistīt profesionāli, kas veiks matrača ķīmisko tīrīšanu. 

Matrača mūžs ir atkarīgs no daudz un dažādiem faktoriem, taču, ievērojot šos padomus, varēsiet nodrošināt kvalitatīvu miegu un pārsniegt matrača vidējo mūžu. 

Jārēķinās, ka matracis jebkurā gadījumā kādā mirklī būs jāmaina, un vajadzības gadījumā to izdarīt palīdzēs interneta veikals 220.lv, kur pieejams plašs matraču piedāvājums un ne tikai – arī mīkstās mēbeles un viss cits, kas nepieciešams mājokļa iekārtošanai. Matrači un mīkstās mēbeles interneta veikalā 220.lv pieejamas ikviena vēlmēm un vajadzībām, tādējādi ikviens spēs atrast sev piemērotāko!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu