Banner 980x90

Aptauja: 86% iedzīvotāju ir apmierināti ar dzīves kvalitāti Jūrmalā

Rīga, 24.janv., LETA. Novērtējot dzīves vidi un pakalpojumu pieejamību, 86% jūrmalnieku norādījuši, ka ir apmierināti ar dzīvi Jūrmalā, liecina pēc Jūrmalas domes pasūtījuma veiktā pētījumu centra SKDS aptauja.

88% pilsētas iedzīvotāju norādījuši, ka tuvāko piecu gadu laikā neplāno pārcelties uz dzīvi citur.

Kā aģentūru LETA informēja Jūrmalas domes pārstāve Zanda Krastiņa, jūrmalnieku aptauju, veicot tiešas intervijas dzīvesvietās, SKDS pārstāvji veica no 2018.gada 10.novembra līdz 5.decembrim. Aptaujā piedalījās 601 Jūrmalas pastāvīgais iedzīvotājs vecumā no 17 līdz 75 gadiem.

Pēc Krastiņas teiktā, 60% no aptaujātajiem iedzīvotājiem pozitīvi vērtējuši Jūrmalas domes darbu, līdz ar to 2018.gadā ir sasniegts augstākais vērtējuma indekss kopš 2009.gada.

2009.gadā pozitīvu vērtējumu par domes darbu pauda 13,5% aptaujāto, bet negatīvu - 63,1%. Savukārt 2018.gadā pašvaldības darbu pozitīvi vērtējuši 60% jūrmalnieku, bet neapmierinātību paudis 21% aptaujāto.

2018.gadā jūrmalnieki visatzinīgāk vērtējuši pašvaldības darbu tādās jomās kā kultūras dzīve pilsētā, sadzīves atkritumu apsaimniekošana, pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumi, iedzīvotāju veselīga dzīvesveida un sporta veicināšana, parku, skvēru, zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana un ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu nodrošināšana.

Par pašvaldības labi padarītajiem darbiem aptaujātie iedzīvotāji visbiežāk nosaukuši paveikto, kas saistīts ar pilsētas labiekārtošanu, minot ielu sakārtošanu, bērnu rotaļlaukumu ierīkošanu un uzturēšanu, pilsētas tīrību un sakoptību, arī ielu tīrību ziemā, pilsētas apgaismojuma uzlabošanu un apzaļumošanu.

Atzinīgi vērtēta arī sociālā joma un kā ļoti nozīmīgu pašvaldības atbalstu iedzīvotāji novērtējuši bezmaksas sabiedrisko transportu visiem jūrmalniekiem, atlaidi nekustamā īpašuma nodoklim zemei 90% apmērā, brīvpusdienas visiem bērnudārzu audzēkņiem un skolēniem līdz 12.klasei un pabalstu Jūrmalas senioriem 50 eiro apmērā veselības veicināšanai.

15% aptaujāto jūrmalnieku norādījuši uz nepieciešamību risināt komunālo pakalpojumu problēmas, samazinot komunālos maksājumus, uzlabojot ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu un samazinot apkures tarifus.

Visbiežāk atzinīgi vērtētās pašvaldības iestādes vai struktūrvienības ir SIA "Dzintaru koncertzāle", Jūrmalas pašvaldības policija, SIA "Jūrmalas slimnīca", pašvaldības SIA "Kauguru veselības centrs" un Jūrmalas pilsētas domes Apmeklētāju apkalpošanas centri.

2014., 2016. un 2018.gadā veikto aptauju datu salīdzinājums liecina, ka šogad augstāki vērtējumu indeksi bijuši Jūrmalas pilsētas domes Apmeklētāju apkalpošanas centriem un Labklājības pārvaldes Sociālajam dienestam.

Ar iedzīvotāju līdzdalības iespējām Jūrmalas pilsētas domes lēmumu pieņemšanā kopumā apmierināti bija 32% iedzīvotāju. Pēc Krastiņas paustā, aptaujas dati rāda, ka jūrmalnieku interese iesaistīties pašvaldības darbā ir samērā zema - tikai 10% aptaujāto ir piedalījušies kādā no sabiedriskajām apspriešanām, 7% apmeklējuši domes sēdes, 5% aptaujāto jūrmalnieku bijuši uz tikšanos ar domes priekšsēdētāju vai deputātiem un 19% apmeklējuši pašvaldības speciālistus viņu pieņemšanas laikā.

Aptauju pašvaldība veic, lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli un vērtējumu tādās jūrmalniekiem būtiskās jomās kā pilsētas apsaimniekošana un labiekārtošana, kultūras, sporta un veselīga dzīvesveida veicināšana, sabiedrības līdzdalības iespējas lēmumu pieņemšanā pašvaldībā un citās pilsētas dzīves norisēs.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)