Druviete uzsver vecāku un skolas sadarbības nozīmi izglītības sistēmā
"Pasaule kļuvusi daudzveidīgāka un līdztekus reālajai telpai dzīvojam arī virtuālajā telpā, kas paver daudz lielākas iespējas cilvēka pašizpausmei. Tādējādi ikviens cilvēks rod iespēju izpaust savas domas un tikt sadzirdēts," sacīja izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete otrdien, 15.apīlī, Latvijas Skolotāju konference.Druviete norādīja, ka "E-klase" nav tikai portāls, kurā redzamas skolēnu sekmes, bet tas arī veicina vecāku un skolotāju domapmaiņu. "Mūsu izglītība sistēma ir straujā attīstības posmā un jāizmanto arī visas interneta sniegtās iespējas, tostarp, Izglītības un zinātnes ministrijas mājaslapu, kurā cenšamies aptvert visas aktualitātes zinātnes, izglītības, sporta, jaunatnes un valodas politikas jomā. Ikvienam no mums ir viedoklis par izglītības sistēmu, skolu," sacīja ministre, norādot, ka virtuālās saziņas telpa ļauj nodrošināt sadarbību, gan starp sabiedrību un ģimeni, gan ģimeni un skolu, gan arī skolu un sabiedrību.
Ministre gan atzina, ka nav nevienas sabiedrības, kas būtu apmierināta ar savu izglītības sistēmu un kas nevēlētos to pilnveidot. "Atšķirīgi ir ceļi, kā mēs tiecamies uz šo nesasniedzamo ideālu, atšķirīgas ir dažādu sabiedrības grupu vēlmes un pārliecība par to, kāds ceļš ejams, lai skola atbilstu gan laika prasībām, gan izglītības sistēmas tradīcijām, gan katra skolēna un sabiedrības pārstāvju interesēm. Intereses var būt pretrunīgas," teica ministre. Druviete norādīja, ka skola ir vide, kurā sadarbojas skolotājs un skolēns un šai sadarbībai jābūt balstītai uz līdztiesību.
Druviete arī atzīmēja, ka izglītības filozofijas mainās un virzās pa spirāli, uzmanības centrā izvirzot cilvēka personību, bet citā brīdī iegūstamās zināšanas, kā arī zināšanu novērtēšanu. "Patlaban par prioritāti noteikta personība, kad vairāk tiek domāts par to, kā skolas vidi padarīt bērnam un skolotājam draudzīgāku," piebilda Druviete. Viņa skaidroja, ka pašreiz uzmanības centrā ir sociālā un emocionālā intelekta attīstība. "Emocijas, jūtas, katra cilvēka personīgais komforts, ir nozīmīgi elementi izglītības sistēmas veidošanā visos izglītības līmeņos," uzsvēra ministre.
Druviete atzīmēja, ka mūsu valsts balstās uz stratēģijām, pamatnostādnēm, plāniem, kas ir nepieciešami dokumenti. "Mūsu uzdevums ir rast pamatojumu valsts budžeta pieprasījumam, gan arī sabiedriskās domas veidošanai. Svarīgi, lai ar šiem dokumentiem apspriešanas laikā iepazīstas gan izglītības profesionāļi, gan ikviens sabiedrības loceklis, jo skola skar visus," sacīja ministre aicinot skolotāju paust savu viedokli par Izglītības attīstības pamatnostādnēm.
Savukārt ministrijas pārstāve Ineta Īvāne iepazīstināja konferences dalībniekus ar Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2014.-2020. gadam, kas svarīgākais izglītības politikas plānošanas dokumentu nākamajiem septiņiem gadiem, kurās par galveno mērķi izvirzīta kvalitatīva un iekļaujoša izglītība personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei. Uz sarakstu