Banner 980x90

Skaidro situāciju mikroautobusu pārvadājumos Sloka-Rīga-Sloka

Uzņemoties pilnu atbildību par situāciju pasažieru mikroautobusu pārvadājumos maršrutā Sloka-Rīga-Sloka, AS "Liepājas autobusu parks" (LAP) vēlas skaidrot radošās situācijas cēloņus, kā arī informēt par paveikto un plānoto situācijas atrisināšanā.

AS "Liepājas autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs pilsētas informācijas portālam Jurmala24.lv norādīja, ka 2012.gada 11.decembrī LAP saņēma ziņas no VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD) par radušos ārkārtas situāciju Jūrmalas pilsētas mikroautobusu pasažieru pārvadājumos, kurā neviens no līdzšinējiem mikroautobusu satiksmes nodrošinātājiem nav piekritis nodrošināt pasažieru pārvadājumus janvāra mēnesī. LAP vēlas norādīt uz faktu, ka tam, kā turpmākajam pasažieru mikrautobusu satiksmes nodrošinātājam Jūrmalā no 1.februāra, vienīgajam rūpēja situācija, kurā jūrmalnieki varēja nokļūt janvāra mēnesī, ja neviens tā arī nebūtu reaģējis un atsaucies ATD aicinājumam.

"Situācija nešaubīgi izvērstos faktā, ka mikroautobusu satiksme maršrutā Sloka-Rīga-Sloka tiktu pārtraukta pilnībā un nebrīdinot. Atsaucība ATD lūgumam, mums nozīmēja nepilnu divu nedēļu laikā vismaz daļēji nokomplektēt transporta līdzekļus un autobusu vadītājus, izvietot kustību sarakstus galvenajās maršrutu pieturvietās un izpildīt virkni administratīvu prasību, lai janvārī notiktu jebkāda mikroautobusu satiksme minētajā maršrutā," saka M.Ārbergs.

Tā kā LAP nav dīkstāvē atrodošos autobusu, kurus šādā ārkārtas situācijā steidzami novirzīt uz Jūrmalu, LAP vērsās pie citiem pasažieru pārvadātājiem, tai skaitā iepriekšējiem pakalpojumu sniedzējiem Jūrmalas virzienā, piemēram, "Jūrmala SV" ar aicinājumu slēgt īslaicīgu autobusu nomas līgumu, lai varētu pilnvērtīgi nodrošināt mikrautobusu satiksmi starp Jūrmalu un Rīgu. "Lai gan "Jūrmala SV" visaktīvāk šobrīd norāda uz nepilnībām Jūrmalas mikroautobusu satiksmē, tomēr nenoliedzami šī kompānija ne tikai klaji atteica ATD, bet arī LAP interesei iznomāt kompānijas rīcībā esošus autobusus, pamatojoties uz zaudējumu konkurences cīņā par šo maršrutu apkalpošanu tuvākajos gados. Tādējādi tieši asā konkurence nozarē un vienaldzība no līdzšinējo pārvadātāju puses, ir par pamatu situācijai, kurā esam nonākuši līdz ar Jūrmalas iedzīvotājiem," norādā LAP vadītājs.

Pēc kolektīvas atteikumu saņemšanas, LAP nācās pieņemt lēmumu par autobusu nomas līgumu slēgšanu ar citiem nozares partneriem, kuri atsaucās, tomēr to piedāvātās iespējas bija nepietiekošas. Tas izskaidro pasažieru novērojumus par šoferu maldīšanos Jūrmalas ielās, autobusu kavēšanu, kā arī novērojumus par autobusu tehnisko stāvokli. Šobrīd satiksmi starp Jūrmalu un Rīgu nodrošina gan LAP autobusi un to vadītāji, gan transports un vadītāji, atbilstoši noslēgtajiem nomas līgumiem.

"Lai arī gan pasažieri, gan LAP piedzīvo neērtības un konkurentu traucējumu nodrošināt pārvadājumus minētajā maršrutā, pasažieri tomēr ir nodrošināti ar sabiedrisko transportu un šī ārkārtas situācija strauji normalizējas. Cilvēcīgi saprotam citu pasažieru pārvadātāju attieksmi un centienus mums kaitēt, tomēr aicinām tos vismaz netraucēt darbu darīt tiem, kas dara visu iespējamo, lai pasažieri nokļūtu uz saviem galamērķiem," saka M.Ārbergs.

LAP informē, ka transporta kustību saraksti nu ir izvietoti visās sabiedriskā transporta pieturvietās. Transporta kustību saraksti pieejami arī galapunktos, LAP mājas lapā: www.lap.lv un informatīvajā centrā 1188.

Uzņēmums norāda, ka savas līgumsaistības, kas stāsies spēkā 2013.gada 1.februārī, tas spēs veikt pilnībā un attaisnojot jūrmalnieku cerības par kvalitatīvu servisu. Nepietiekamajā tehniskajā kārtībā esošie pasažieru autobusi, kuros šobrīd spiesti pārvietoties jūrmalnieki, tiks mainīti ar LAP īpašumā esošiem autobusiem, kas līgumsaistību nodrošināšanas nolūkos tiek iepirkti. "Mūsu plānos ir pasažieru pārvadājumu pieprasījumam un situācijai neatbilstošos nomas līgumus pārtraukt vēl pirms 1.februāra. Pasažieriem tas nozīmē to, ka visi ar pasažieru pārvadājumiem un saistītie pakalpojumi tiks nodrošināti visaugstākajā kvalitātē un pilnā apmērā ar atbilstošas ietilpības, kvalitatīviem un ērtiem mikroautobusiem, kuru vidējais vecums būs seši gadi," klāsta LAP valdes priekšsēdētājs.

Līdz tam uzņēmums vēlreiz atvainojas pasažieriem par neērtībām, ar kurām ir nācies saskarties un aicina izturēties ar sapratni pāris nedēļas situācijā, kas vienlīdz sarežģīta kā pasažieriem, tā pārvadātājiem. Gadījumos, kas saistīti ar aizdomām par neatbilstošu un/vai nepieņemamu šoferu rīcību pasažieru apkalpošanā, lūdz informēt LAP Rīgas filiālē, zvanot pa tālruni 67214028 vai rakstot epastu uz riga@lap.lv.

"Lai gan palīdzīgas rokas sniegšana izvērsusies sarežģītā situācijā, esam pārliecināti, ka mūsu rīcība, atbildot ATD lūgumam palīdzēt, ir bijusi pareiza," piebilst M.Ārbergs.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)