Jūrmalā autobusus plāno darbināt ar Latvijā ražotu biogāzi

Jūrmalā autobusi pielāgoti Latvijā ražotās biogāzes izmantošanai, kas ļaus samazināt fosilās degvielas importu. Šim piemēram gan Latvijā, gan citās valstīs varot būt sekotāji. Pagaidām gan testa režīmā autobusos izmanto dabasgāzi, ko pēc pāris mēnešiem sola nomainīt ar pašmāju biogāzi, liecina laikraksta "Dienas Bizness" rīcībā esošā informācija.
"Sākotnēji par ideju uzstādīt duālo sistēmu - biogāze (60%) un dīzeļdegviela (40%) – bija vērojama skepse, taču šobrīd situācija ir mainījusies un pat Latvijas lielākais pasažieru pārvadātājs 1,5 mēnešus uz līnijas testēja ar šādu sistēmu aprīkota autobusa darbu," stāsta SIA "Jūrmala - SV" valdes loceklis Artūrs Oškalns.
Viņš uzsver, ka savā ziņā izmantotā duālā tehnoloģija esot unikāla, jo citviet, piemēram, Stokholmā izmantojot tikai gāzi. "Dīzeļdegvielas klātbūtne ir nepieciešama, jo palielina dzinēja darba resursu," tā uz jautājumu, kāpēc nav izmantota iespēja pāriet uz gāzi pilnībā, laikrakstam "Dienas Bizness" atbild Oškalns.
Autobusu pielāgošanu saskaņā ar pērn oktobrī "Jūrmala - SV" sludināto iepirkumu veica SIA "EkoHanza" par vairāk nekā 300 tūkstošiem latu. Savukārt biometānu Jūrmalas autobusu parkam piegādā SIA "GasLiner Latvia".
Biogāzi plānots iepirkt no vairākiem ražotājiem, tostarp Jura Pilvera saimniecības "Ziedi JP", Jāņa Vintera zemnieku saimniecības "Līgo", SIA "EcoGen" un citiem, informē laikraksts "Dienas Bizness".